شما اینجا هستید

اخبار گیلان » ضرورت راه‌اندازی موکب سلامت در گیلان؛ هسته‌های فرهنگی تحول‌خواه در دانشگاه تشکیل شود

به گزارش پایگاه خبری اقتصادخزر به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان (گیل وب‌دا)؛ دکتر محمدتقی آشوبی- رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان عصر امروز در نشست شورای فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تسلیت شهادت آیت‌الله دکتر ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهوری و همراهان ایشان، اظهار کرد: همگامی و همراهی جامعه بزرگ دانشگاهیان و دانشجویان در غم و فقدان رئیس‌جمهور شهید و آیین‌های گرامی داشت قابل‌تحسین است.

وی مکتب شهید رئیسی را مکتب تمدن‌ساز دانست و افزود: باید مکتب خدمتی شهید رئیسی و یاران همراهانش در نظام سلامت و به‌ویژه دانشجویان به‌عنوان آینده‌سازان آینده موردتوجه قرار بگیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان بر ضرورت راه‌اندازی هسته‌های فرهنگی تحول‌گرا تأکید کرد و گفت: به فرموده امام عظیم‌الشأن و راحل ما، دانشگاه مبدأ همه تحولات هست.

دکتر آشوبی با بیان اینکه در دانشگاه علوم پزشکی گیلان ۶ هزار دانشجو، بیش از ۵۰۰ عضو هیئت‌علمی و بالغ‌بر ۲۰ هزار نفر سرمایه ارزشمند نیروی انسانی وجود دارد، خاطرنشان کرد: متأسفانه علیرغم وجود این استعدادهای ارزشمند فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی در دانشگاه متناسب با ظرفیت موجود نیست و لازم هست هسته‌های فرهنگی تحول‌خواه و تحول‌گرا در دانشگاه با مشارکت فعالانه کارکنان، دانشجویان، اساتید و دیگر مشارکت‌کنندگان در دستور کار قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه هسته‌های فرهنگی تحول‌خواه باید ساختار فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی گیلان را راستای دانشگاه تمدن‌ساز حرکت دهد، تصریح کرد: باید با تدوین و اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی، به غنای حوزه فرهنگ در بدنه آموزش عالی کمک کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان بر ضرورت راه‌اندازی موکب خدام سلامت در اسرع وقت تأکید کرد و افزود: راه‌اندازی موکبی از خدام سلامت در دانشگاه علوم پزشکی گیلان یک ضرورت است چراکه این موکب می‌تواند در اغلب رویدادهای فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و مذهبی و همچنین در مواقع بحرانی در حوزه سلامت، در خدمت مردم باشد.

دکتر آشوبی با بیان اینکه همه‌ساله چندین تن از مدافعان سلامت در قالب کاروانی از خدام سلامت در کنار سایر مواکب به سرزمین مقدس کربلا و نجف و همچنین در مرزهای منتهی به کشور عراق عازم می‌شوند، خاطرنشان کرد: لازم است با توجه با فرصت باقی‌مانده به کنگره اربعین حسینی، این موکب به‌صورت رسمی و ثبت‌شده در ستاد عتبات و عالیات استان برای حضور و نقش‌آفرینی آینده در دستور کار هیئت‌رئیسه با محوریت معاونت فرهنگی دانشجویی قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه با راه‌اندازی و اعزام موکب سلامت در همه رویدادها می‌توان از مشارکت مدافعان سلامت بهره‌مند شد، تصریح کرد: باید با فراخوان عمومی تلاش کنیم تا کسی که دوست داشته در این مسیر خدمت کند، جا نماند و به موکب سلامت گیلان بپیوندند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان همچنین بر ضرورت راه‌اندازی کلاس‌های آموزش قرآن اعم از حفظ، قرائت، تدبیر و مفاهیم در دانشگاه تأکید کرد و گفت: یکی از الزامات دانشگاه علوم پزشکی گیلان توجه به کتاب آسمانی، انسان‌ساز و جامعه‌ساز قرآن است.

دکتر آشوبی با بیان اینکه باید فعالیت‌های قرآنی در دانشگاه علوم پزشکی گیلان برای دانشجویان، اساتید، کارکنان و خانواده‌های آن‌ها با جدیت بیشتری از سر گرفته شود، گفت: راه‌اندازی کلاس‌های حفظ، قرائت، تعمیق مفاهیم و تدبر در قرآن باید در دانشگاه با محوریت معاونت فرهنگی دانشجویی و به‌ویژه مدیریت فرهنگی ایجاد و در این حوزه‌ها برای سالیان آینده ما تربیت مربی و صاحب کرسی‌های بین‌المللی باشیم.

وی با اشاره به در پیش بودن انتخابات مهم ریاست جمهوری، گفت: راه و مکتب ما همان راه و مکتب شهید رئیسی است و تنها باید در این راه با تلاش و ممارست جهادی به خدمت به مردم فکر کرد و درگیر سیاسی بازی‌ها نباشیم.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

اقتصاد خزر | آخرین اخبار گیلان