به گزارش پایگاه خبری اقتصاد خزر به نقل از روابط عمومی و امور بینالملل شورای اسلامی شهر رشت ، محسن سماکچی رئیس کمیسیون عمران و ترافیک شورای اسلامی در این جلسه تاکید داشت : از آنجا که بیشترین تماسها و مراجعات حضوری شهروندان در بخش آسفالت ، مربوط به معابر فرعی و کوچه ها است و در سامانه ۱۳۷ نیز فراوانی این درخواستها را شاهد هستیم ، تاکید میکنیم شخص شهردار به این مهم توجه داشته و اختیارات لازم را به معاونت های عمرانی مناطق بدهد.
وی با بیان آنکه معاونت های عمرانی نوک پیکان عمران مناطق هستند گفت: در همه جا اختیارات عمرانی به مناطق تفویض و به نواحی میرسد.
سماکچی گفت: دیده میشود تصمیمات برای آسفالت ریزی معابر نه در چهارچوب سازمان عمران و جلسات کمیسیون، بلکه در محافل و دور هم نشینی های دوستانه و متاسفانه با حضور بعضی همکاران گرفته میشود و بنده تاکنون به لحاظ محترم شمردن شآن این دوستان در هنگام اجرای آسفالت های سفارشی و فرمایشی در محل حضور پیدا نکرده ام.
رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی با این توضیح که شهروندان توقع دارند در کوچه ای چند صدور پروانه نوسازی و پرداخت به شهرداری داشته از آسفالت خوب هم برخوردار باشند گفت: شهرداری های مناطق در این موضوع بی تقصیرند چون اختیارات لازم برای عمران معابر را ندارند.
وی با تاکید بر این که کمیسیون عمران سعی دارد عدالت محوری را در توسعه عمرانی مناطق و معابر شهر را جاری سازد گفت: در مراجعات مردمی تلاش میشود با اهم و مهم سازی برنامه های عمرانی را عملیاتی کنیم و در روزهای اخیر چند مراجعه مردمی مرتبط با ترمیم آسفالت در مناطق سه و پنج را به انجام رساندیم و کوی حسینی رشت نیز در اولویت آسفالت شهری قرار گرفته است.
رئیس کمیسیون عمران شورا گفت: برای ایجاد رضایت شهروندان، تسریع در پیشبرد عملیات عمرانی و صرفه جویی در زمان و انرژی لازم است مناطق تقویت شوند.
وی توضیح داد : به هر حال قراردادهای مناطق بدون هماهنگی با شهرداری بسته نمیشود و شهرداری قادر است در صورت کمبود بودجه، اجراها را تا فرصت مقتضی به تعویق بیندازد و لذا به لحاظ آنکه معاونت عمرانی شهرداری نیز مسئولیتهای بزرگ و چندگانه بر عهده دارد لازم است مناطق و نواحی که اشراف بهتری به وضعیت معابر فرعی و کوچه ها دارند ، مستقیما در اجراهای عمرانی خرد تصمیم گیرنده باشند.
– مناطق پنج گانه لیست اولویتهای آسفالت را به کمیسیون عمران ارسال نمایند
رضا عاشری منشی کمیسیون عمران نیز در این جلسه با خاطرنشان ساختن اینکه رشت اطلس و نقشه راهبردی مناسبی ندارد که بتوان اهم و مهم های عمرانی را از آن طریق رصد کرد گفت: مناطق لیستی از اولویت اولویتهای عمرانی معابر را به کمیسیون عمران ارسال کنند.
وی با بیان آنکه تشخیص اینکه کدام معبر نیاز به روکش دارد و کدام معبر با لکه گیری مشکلش حل میشود بسیار ساده است گفت : شاهد بودهایم معبری که عقب نشینی داشته و با تخریب زیاد مواجه بوده از روکش آسفالت محروم مانده و یک خیابان موازی در آنطرف تر با وجود آسفالت نه چندان معیوب دوباره روکش سازی میشود و این اجحاف در حق شهروندان است.
عاشری در این خصوص تصریح کرد: تمام مناطق شهرداری نسخه ای از گزارشات مرتبط با آسفالت معابر را که به معاونت عمرانی شهرداری تحویل شده برای کمیسیون عمران و حمل و نقل شهری بفرستند.
در ادامه این جلسه با حضور علیرضا حسنی رئیس سازمان سیما منظر توضیحاتی در رابطه با آخرین وضعیت طراحی و ساخت المان سر درب های ورودی برای شهر رشت مطرح شد و عنوان گردید ورودی شهر رشت به لحاظ پرتردد بودن و دارا بودن عرصه کافی، ظرفیت ویژه برای ایجاد المانی فاخر در ورودی شهر را دارد.
در این جلسه معاونت های عمرانی مناطق سه و چهار شهری گزارشات عمرانی مرتبط با آسفالت معابر را به اطلاع کمیسیون رساندند که شامل سه زیرسازی و سه روکش در منطقه چهار و سه استعلام روکش و سه زیرسازی در منطقه سه بود.
در این جلسه آقای پیام جعفری نیا طی حکمی بعنوان مشاور کمیسیون برای پیگیری امور عمرانی شهرداری و مناطق پنج گانه منصوب شد.