شما اینجا هستید

اخبار گیلان » دیدار محمد حسن عاقل منش عضو شورای شهر رشت با شهردار منطقه دو رشت

به گزارش پایگاه خبری اقتصادخزر به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شورای اسلامی شهر رشت، محمدحسن عاقل منش عضو شورای اسلامی شهر رشت روز یکشنبه ۲۴ تیر ماه با حضور در شهرداری منطقه ۲ طی نشستی صمیمانه با مدیر، معاونین و پرسنل منطقه دیدار و گفتگو کرد.
در این نشست کاری، عاقل منش با تاکید بر حفظ و صیانت از بافت تاریخی بعنوان میراث شهر رشت افزود: باید این مهم در برنامه های محوری و در اولویت مدیریت شهری قرار گیرد.
وی افزود: اتمام پروژه بهسازی و آسفالت خیابان کیوانی (زرجوب ) و همچنین ادامه بازگشایی این مسیر تا پارکینگ بقعه متبرکه خواهر امام (س) از مطالبات دیرینه اهالی این منطقه است و باید در دستور کار قرار گیرد.
وی در ادامه گفت: لزوم روشنایی و بهسازی پل های مجاور خیابان پاسداران (پل عراق)، تشکیل کارگروه های منظم جهت ساماندهی و نیز تشویق ساخت و ساز برای املاک میراثی با حمایت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان می‌تواند آثار زیبایی را در رشت بجای بگذارد.
محمد حسن عاقل منش در ادامه صحبت هایش با اشاره به لزوم توجه به بسته های تشویقی جهت جذب سرمایه گذار در حوزه احداث پارکینگ در بافت مرکزی شهر رشت آن را یکی از نیازهای اصلی شهروندان و گردشگران در محدوده مرکزی شهر به ویژه در نقاط پر ترافیک و بحرانی به لحاظ ترافیکی دانست.
عاقل منش در ادامه ضمن اشاره به جذب اعتبارات در حوزه وزارت راه و شهرسازی و اجرای پروژه های بازآفرینی که در گذشته سوابق ماندگاری در شهر رشت بر جا گذاشته است را از موارد تاثیر گذار بر زیباتر شدن چهره رشت دانست.
وی ضمن اشاره به محله قدیمی پیرسرای رشت که به عنوان گذر صنایع دستی هم نام گرفته است تصریح کرد: این گذر قابلیت بازآفرینی بعنوان یک مسیر تاریخی با ظرفیت هنرهای صنایع دستی و فرهنگی گیلان و شهر رشت را دارد که این موضوع  باید در دستور کار مدیران مربوطه قرار گیرد تا با حمایت مجموعه مدیریت شهری، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و مقامات عالی دولت در گیلان، شاهد رقم خوردن اتفاقات خوبی در این حوزه باشیم.
عاقل منش ضمن قدردانی از اقدامات شهرداری منطقه ۲ در حوزه های مختلف عمرانی، زیربنایی و فرهنگی، اجتماعی و شهرسازی، عملیات بهسازی و سنگ فرش فاز دوم بازارچه سبزه میدان  که در حال انجام است را  یکی از خواسته های مهم کسبه و رشتوندان دانست.
وی ساخت سرویس های بهداشتی در نقاط پرتردد شهر بویژه در بافت مرکزی را از جمله اقدامات ارزشمند دانست و بر لزوم حمایت جهت گسترش آن تاکید نمود.
عاقل منش در بخش دیگری از صحبتهایش، تملک مسیرهای مجاور رودخانه زرجوب در مسیر خیابان جوان را جزو اقدامات خوب شهرداری دانست و تاکید نمود : به پیوست آن باید برای شهروندان فضاهای تفریحی و فرهنگی مناسب طراحی و اجرا گردد.
این عضو شورا ضمن تاکید بر راه اندازی مجدد سینمای قدیمی سپیدرود رشت در بافت پیاده راه فرهنگی افزود : خوشبختانه این پروژه توسط سرمایه گذار بخش خصوصی در حال اجرا است.
در این دیدار مدیر شهرداری منطقه ۲ نیز ضمن ابراز خرسندی از حضور نماینده مردم رشت در شهرداری منطقه، به تشریح اقدامات انجام شده در بخشهای مختلف پرداخت و اشاره داشت؛ مجموعه این اقدامات با حمایت اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار رشت تحقق پیدا کرده است که جا دارد از حمایت‌های این عزیزان کمال تشکر را داشته باشم و امیدوارم  با استمرار این حمایت ها شاهد گسترش و اقدامات مثمرثمر باشیم.
وی افزود: پیاده راه فرهنگی به الگو و شاخصه اصلی شهر رشت تبدیل شده است که مورد توجه عموم شهروندان بویژه گردشگران داخلی و خارجی می باشد و باید با برگزاری رخدادهای مهم ملی و مذهبی در این مکان تاریخی، در ایجاد جاذبه های گردشگری و در آمدهای پایدار اهتمام بیشتری به خرج دهیم.
دانش شکیب همچنین در پایان خاطر نشان کرد، برای حوزه بازآفرینی پیرسرا رشت طرح های اولیه آماده و نیاز به حمایت مقامات محلی و استانی جهت تحقق این مهم می باشد. ‌
عاقل منش در پایان این نشست از واحدهای مختلف اداری شهرداری منطقه دو بازدید و با همکاران اداری این شهرداری به گفت و گو پرداخت و ضمن صحبت با شهروندان حاضر در مجموعه اداری منطقه از حمایت و همراهی مردم با مجموعه مدیریت شهری قدردانی نمود.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

اقتصاد خزر | آخرین اخبار گیلان