به گزارش پایگاه خبری اقتصاد خزر به نفل از روابط عمومی توزیع برق گیلان-در این دیدار کوچکی نژاد نماینده مردم شهرستانهای رشت و خمام اظهار داشت: صنعت برق کشور طی سالیان اخیر با چالش جدی مواجه شده است که نیاز به اقدامات اساسی و زیربنایی در این حوزه کاملا محسوس و ضروری می باشد.
وی تاکید کرد: باتوجه به اهمیت و ضرورت وجود برق در زندگی مردم، تامین رفاه و آسایش شهروندان در گرو پایداری شبکه های برق است.
نماینده مردم شهرستانهای رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی افزود: گذر موفق از تابستان سالجاری و سالهای آتی چالش جدی صنعت برق است و می توان با رفع ضعف برق ها و رفع فرسودگی شبکه های توزیع برق به تامین آسایش مردم کمک کرد.
کوچکی نژاد در ادامه ضمن تقدیر از تلاش های شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان، برخی درخواست های مردمی و مطالبات عمومی در حوزه انتخابیه خود را مورد پیگیری قرار داد.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان نیز ضمن استماع درخواستهای مردمی مطروحه، به تلاشهای کارکنان اینشرکت جهت خدمات رسانی بهتر به مشترکین اشاره کرد و گفت : ارائه خدمات مطلوب در گرو جذب منابع مالی مورد نیاز میباشد و در این زمینه نقش نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی بسیارحائز اهمیت است.
محمد تقی مهدیزاده افزود : تجربه گذر از پیک بار سال گذشته نشان داد که برای تأمین برق پایدار در پیک سال جاری، باید به سمت مدیریت بار مشترکین حرکت کرد، لذا رویت پذیری و کنترل پذیری مصرف مشترکین از طریق توسعه کنتور هوشمند یکی از مهمترین ابزارها برای پیادهسازی طرح های مدیریت مصرف می باشد که از سالیان گذشته در دستور کار صنعت برق قرار گرفته و هم اکنون با سرعت بیشتری در حال پیگیری است.
رئیس هیئت مدیره شرکت توزیع برق گیلان خاطر نشان کرد: با اجرای این طرح امکان ارسال فرمان قطع و وصل و همچنین اخطار پیش از قطع به مشترک مقدور می باشد به نحوی که قابلیت محدودیت بار از طریق کنتور هوشمند انجام می شود و با کنترل پذیر کردن مشترکین پرمصرف از راه دور، قابلیت اعمال محدودیت بار مصرفی برای آنها در ایام پیک فراهم می شود که می تواند کمک بسزایی به پایداری شبکه و عدم قطع سایر مشترکین داشته باشد.
وی تصریح کرد: با تمهیدات اندیشیده شده وزارت نیرو وشرکت توانیر در سال تولید،دانش بنیان،اشتغال آفرین برای مدیریت بار اوج مصرف در تابستان امسال کاملا آمادهایم و تلاش بر این است با پشتوانه برنامههای تدوین شده، ناترازیهای تولید و مصرف جبران شود.
مهدیزاده گفت: برای خدمت رسانی شایسته و مناسب به مردم همراهی و همدلی مشترکین لازم و ضروری است و امیدواریم بتوانیم با تلاش و کوشش تمامی کارکنان و همگرایی مدیران ارشد استان، خدمت رسان مردم شریف گیلان به بهترین شکل ممکن باشیم.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان در انتها به اپلیکیشن”برق من” اشاره و بیان کرد: مشترکان برق با نصب اپلیکیشن برق من و ورود به این سامانه میتوانند علاوه بر امکان پرداخت آنلاین صورتحساب از تمامی خدمات شرکت توزیع نیروی برق گیلان بدون نیاز به مراجعه حضوری به ادارات و امورهای توزیع برق بصورت غیرحضوری بهرهمند شوند.