شما اینجا هستید

اخبار گیلان » تامین اجتماعی برای خلق منابع باید به دنبال سرمایه گذاری در جهت درآمدهای پایدار باشد

به گزارش پایگاه خبری اقتصادخزر به نفل از روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل تامین اجتماعی استان گیلان ، دکتر عباسی استاندار گیلان در این دیدار در جمع مدیران تامین اجتماعی استان با گرامیداشت یاد و خاطره رئیس جمهور شهید اظهار داشت : یکی از دغدغه های همیشگی آیت ا.. رئیسی معیشت بازنشستگان بود .

ایشان با بیان اینکه فرد سالمند یا بازنشسته در سالهای جوانی و توانایی خود در خدمت جامعه و اقتصاد قرار داشته و زمانی که به نیروی او نیاز بوده کار کرده و امروز او نیازمند حمایت و توجه است برنامه ریزی برای تقویت و کمک به زندگی این اقشار را الزامی دانست .

دکتر عباسی با اشاره به اینکه جامعه هدف سازمان تامین اجتماعی بسیار بزرگ و افزون بر نیمی از جمعیت کشور است اظهار داشت : شکاف منابع و مصارف در این مجموعه باید مرتفع گرددو به این منظور تامین اجتماعی نباید به سمت بنگاه داری برود بلکه باید سرمایه گذاری برای درآمد پایدار را هدف خود قرار دهد .

استاندار گیلان با انتقاد از عدم انجام تکالیف قانونی توسط برخی کارفرمایان ، گفت : فرارهای بیمه ای یک تخلف آشکار و تضییع حقوق کارگر است و باید دستگاههای متولی همچون اداره کار در این زمینه ورود نمایند .

ایشان با تاکید بر اینکه در تمامی مباحث آماری در حوزه اشتغال ملاک ما بیمه پرداز بودن افراد است افزود : تعهدات تعریف شده در قانون تامین اجتماعی حق واقعی بیمه پردازان آن است و استفاده های من غیر حق باید رسیدگی و برخورد گردد .

دکتر عباسی با اعلام آمادگی برای تحقق مطالبات تامین اجتماعی از دستگاهها و ادارات دولتی استان ، اذعان داشت : در زمینه خلق منابع و کنترل مصارف نیز اهرمها و ابزارهای مناسب را شناسایی نمایید و ما حتماً در این مسیر کمک خواهیم کرد .

استاندار گیلان با تاکید بر خط مشی های تعیین شده در اسناد بالادستی همچون سیاستهای ابلاغی تامین اجتماعی توسط مقام معظم رهبری و برنامه توسعه ، اظهار امیدواری نمود تا در این راستا گامهای بلندی برای تعالی و بالندگی بیشتر حوزه تامین اجتماعی برداشته شود .

در این دیدار کیوان مرتضوی مدیرکل و دکتر حسین ابراهیمی مدیردرمان تامین اجتماعی استان گیلان به ارائه گزارش هایی عملکردی و آماری پرداختند .

 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

اقتصاد خزر | آخرین اخبار گیلان