شما اینجا هستید

اخبار گیلان » بنیاد مسکن یکی از نهادهای انقلابی و یادگار امام راحل

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد خزر به نقل از روابط عمومی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گیلان، مهندس دائمی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان به همراه مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه، معاونین پشتیبانی، عمران روستایی و رئیس اداره حراست با حضور در سازمان بازرسی استان با دکتر احمد آقایی بازرس کل دیدار و گفتگو نمود.

در ابتدا مهندس دائمی ضمن تبریک انتصاب دکتر آقایی بازرس کل، گزارشی در خصوص  توانمندی های فنی بنیاد  و ساختار سازمانی این نهاد ارائه نمود و گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به عنوان متولی طرحهای توسعه روستایی به خصوص با تهیه واجرای طرحهای هادی روستایی نقش بسزایی درامرتوسعه همه جانبه روستاها داشته است، درهمین راستا توانسته ازاین طریق گامهای موثری را درجهت بهبود وضعیت کلان جامعه روستایی همراه با بسترسازی مناسب برای بهبود وضعیت اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بردارد و درنهایت موجبات نگه داشت جمعیت و مهاجرت معکوس روستائیان را ایفا نماید.

وی گفت: مدیریت زمین برای تامین مسکن و توسعه شهر و روستاها، احیای بافت‌های فرسوده شهری و روستایی از طریق روش‌های کارآمد، برنامه‌ریزی در جهت تامین مسکن گروههای کم‌درآمد و نیازمند از جمله موارد مهم این نهاد در سال ۱۴۰۳ است.

مهندس حامد دائمی با اشاره به مشارکت روستاییان در امور روستا گفت: امروز این مشارکت از ملزومات برنامه ریزی برای روستاها محسوب می شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گیلان از افزایش شاخص مقاوم سازی مسکن روستایی از ۵۳ درصد در سال ۱۴۰۰ به ۵۹ درصد در سال جاری خبر داد و اضافه کرد: بالغ بر ۲۲ هزار متقاضی واجد شرایط تسهیلات مسکن روستایی به ۹ بانک عامل معرفی گردیدند. وی افزود: خوشبختانه تاکنون تعاملات مطلوبی با اداره کل ثبت اسناد و املاک در راستای صدور سند برای واحدهای روستایی و شهرهای زیر ۲۵۰۰۰ نفر جمعیت صورت گرفته است.

وی افزود: از ابتدای طرح صدور سند توسط بنیاد مسکن تاکنون، برای تعداد ۸۴۹ روستای بالای بیست خانوار طرح صدور سند اجرا گردید. و اظهار کرد: تهیه طرح هادی برای روستاها در حوزه وظایف اصلی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است مضافاً این‌که پس از تهیه طرح هادی توسط بنیاد مسکن استان، این طرح‌ها در کمیته تصویب طرح‌های هادی روستایی موردبررسی و تصویب قرار می‌گیرند.

در ادامه مدیرکل بازرسی استان، بنیاد مسکن را یکی از نهادهای انقلابی و یادگار بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران دانست و با بیان اینکه، مردم چه در روستاها و چه در شهرها نگاه ویژه ای به بنیاد مسکن دارند، چرا که فعالیتهای گسترده این نهاد با زندگی مردم عجین شده است،

دکتر آقایی به مولد بودن روستایی و روستاها اشاره نمود و گفت: باید بیش از پیش در جهت رفع نیازهای مردم به خصوص روستاییان تلاش کرد و پاسخگوی درخواست‌های آنان بود و موانع پیش روی آنان را بصورت جهادی از پیش رویشان برداشت.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

اقتصاد خزر | آخرین اخبار گیلان