به گزارش پایگاه خبری اقتصاد خزر به نقل از دفتر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب گیلان؛ مژگان امیدی با اعلام این خبر عنوان کرد: با توجه به نقش کلیدی مدیریت داراییها در افزایش درآمد و مدیریت هزینهها، علیرضا غیاثی، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت، ضمن تقدیر از تلاشهای صورت گرفته توسط همکاران در این حوزه و ارائه پیشنهاداتی جهت بهبود عملکرد هر یک از کمیتهها، بر ضرورت تداوم جلسات مشترک، ارائه راهکار به منظور افزایش بهرهوری به تفکیک هر یک از معاونتها و پایش دوره ای نتایج براساس شاخصهای تعریف شده، تاکید کرد.
وی اظهار داشت: طی این نشست مجری پروژه استقرار مدیریت دارایی در شرکت، گزارشی از کلیه اقدامات صورت گرفته در حوزه مدیریت دارایی از ابتدای پروژه تاکنون، ارائه نمود؛ برخی از این اقدامات عبارتند از: ممیزی و ارزیابی سیستم مدیریت دارایی آبفای گیلان و تحلیل نتایج مربوطه، تصویب خطمشی مدیریت دارایی و محدوده اجرا، تشکیل کارگروه مدیریت دارایی، تشکیل کمیتههای ۳ گانه مدیریت دارایی، برگزاری جلسات کارگروه و کمیتهها، برگزاری کارگاههای آموزشی، طراحی سامانه داشبورد مدیریتی، تعیین نیازهای ذینفعان و ارزیابی ریسک.
امیدی افزود: سپس شاخص هزینه فرصت از دست رفته به عنوان معیار کلیدی ارزیابی وضعیت شرکت در حوزه مدیریت دارایی مطرح و راهکارهایی به منظور کاهش این شاخص و افزایش بهره وری ارائه شد.
سرپرست معاونت منابع انسانی و تحقیقات شرکت آبفای گیلان تصریح کرد: همچنین گزارشی از اقدامات این کمیته در راستای برنامه های مصوب مدیریت دارایی ارائه شد، طبق این گزارش برنامههای تعیین شده از پیشرفت ۵۰ درصدی برخوردار بودهاند.
امیدی در خاتمه افزود: وحید مهجور، معاون خدمات مشترکین و درآمد و رئیس کمیته افزایش درآمد نیز به شرح اقدامات این کمیته با محوریت گزارش تحلیل آماری انشعابات قرائت نشده، حجم و درآمد محقق شده بابت قرائت انجام شده، اقدامات کنترلی قرائت، گزارشات بازرسی درآمدزا و پیگیری و ساماندهی انشعابات غیرمجاز پرداخت.