جابر اخلاقی با اشاره به اهمیت آموزش حضوری دانشآموزان و غیر جایگزین بودن آن با دیگر شیوهها گفت: با توجه به شیوع کرونا و وقفه طولانی در آموزش حضوری دانشآموزان، آموزش و پرورش استان با تشکیل کمیته استقبال در ذیل فعالیتهای شورای پروژه مهر تلاش میکند اهمیت آموزش حضوری را برای دانشآموزان و اولیا تبیین کند.
وی با اشاره به تغییر قالب آموزشی دانشآموزان در دو سال اخیر افزود: آموزش حضوری تامین کننده کلیه نیازهای آموزشی و تربیتی دانشآموزان است و هیچ شیوهای جانشین آموزش حضوری نیست.
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان گیلان ادامه داد: کمیته «استقبال» با پیشنهاد آموزش و پرورش استان در جلسه شورای آموزش و پرورش و تایید استاندار با همکاری روسای ادارات آموزش و پرورش و همکاری معاونت پرورشی و فرهنگی انجام میشود.
اخلاقی با بیان نقش تعیین کننده مدیران مدارس در جلب مشارکت خانوادهها در این طرح خاطرنشان کرد: خوشبختانه آزمون پایه دوازدهم و نهم در خرداد ماه با رعایت کامل پروتکلهای بهداشتی در حوزههای امتحانی برگزار شد و معتقدیم که با همکاری مدیران مدارس و اولیا میتوانیم سال تحصیلی آینده را با رعایت دقیق ضوابط بهداشتی به شیوه حضوری آغاز کنیم.
وی با تاکید بر فصل الخطاب بودن مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا در بازگشایی مدارس خاطرنشان کرد: دعوت از اولیای دانشآموزان برای حضور در مدارس و مشاهده امکانات مدارس و همچنین استفاده از نظرات مشاوران تربیتی مدارس در آماده سازی اولیا و دانشآموزان از راهبردهای آموزش و پرورش استان در کمیته استقبال از آغاز سال تحصیلی است.
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان گیلان با اشاره به ضرورت بهره گیری از ظرفیت رسانهها در تشویق خانوادهها و رفع نگرانیها از آموزش حضوری دانشآموزان بیان کرد: تولید برنامههای آموزشی و انگیزشی در صدا و سیما و همچنین بارگذاری این محتواها در شبکه دانشآموزی شاد از جمله برنامههای آموزش و پرورش استان گیلان در تبیین برنامههای کمیته استقبال هستند و هرگونه نقصانی که در این برنامه وجود داشته باشد در شورای پروژه برای اجرای مطلوب آن تصمیم گیری میشود.
وی اظهار امیدواری کرد با آغاز واکسیناسیون عمومی به ویژه فرهنگیان، زمینه آموزش حضوری دانشآموزان در سال تحصیلی آینده بیش از پیش فراهم شود.
در سال تحصیلی گذشته ۳۷۲ هزار دانشآموز گیلانی در ۳ هزار و ۸۲۶ مدرسه استان تحصیل کردند.