به گزارش پایگاه خبری اقتصاد خزر به نقل از روابط عمومی اداره کل تامین اجتماعی استان گیلان ، کیوان مرتضوی در این گفتگوی اختصاصی با بیان اینکه در آستانه دهه فجر و همسو با تحولات دیجیتالی سازمان و دولت الکترونیک و توسعه خدمات غیرحضوری سازمان و با هدف افزایش امکانات و تسریع خدمات ، از ششم بهمن ماه طرح هوشمندسازی لیست حق بیمه در بستر سامانه es.tsmin.ir در منوی کارفرمایان اجرایی شده است افزود : این اقدام به عنوان گام بلند دیگری از سازمان ، قابلیت ویرایش و مغایرت گیری های اشتباهات احتمالی را برای کارفرمایان فراهم ساخته و سیستم به صورت آنلاین با واکشی اطلاعات جندین عملیات پردازش را بر روی لیست به شکل متمرکز انجام میدهد .
وی با تاکید بر اینکه ماه جاری اولین دوره ارسال لیست کارفرمایان با تغییرات ایجاد شده و افزایش قابلیت مذکور است از کارفرمایان خواست تا به منظور آشنایی بیشتر در منو ارسال لیست و اجتناب از برخورد با ترافیک سامانه در روزهای پایانی ماه ، از هم اکنون نسبت به ارسال لیست و پرداخت حق بیمه آن اقدام نمایند .
خاطر نشان میسازد در این طرح کارفرمایان نتایج تمامی عملیات پردازش های انجام شده در لیست را مشاهده و انجام ویرایش برای آنها میسر خواهد بود .
شایان ذکر است در استان گیلان ماهانه بیش از ۴۰ هزار لیست حق بیمه به تامین اجتماعی ارسال می شود .