شما اینجا هستید

اخبار گیلان » ایجاد نشدن بستانکاری‌های کاذب و جلوگیری از انباشت بدهی‌ از مزایای لیست هوشمند است

به گزارش پایگاه خبری اقتصادخزر به نقل از روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل تامین اجتماعی استان گیلان ، کیوان مرتضوی با بیان اینکه هوشمندسازی لیست حق‌بیمه ، مزایای متعددی برای کارفرمایان در بر دارد که ازجمله می‌توان به تأثیر آن در کاهش اختلافات بین سازمان تأمین‌اجتماعی و کارفرمایان در زمینه مبالغ حق بیمه و جرایم مربوط به آن اشاره کرد افزود : پیش از این در مسیر پردازش برخط لیست‌های ارسالی حق‌بیمه کارفرمایان، کنترل‌های محاسباتی و فرایندی، بعد از ارسال لیست و بدون حضور کارفرما بر روی لیست‌های دریافتی اعمال می‌شد که در بعضی موارد منجر به ایجاد بدهی یا اعمال جریمه برای کارفرمایان می‌شددر حالی که با اجرای این طرح ، کنترل‌های برخط در زمان تنظیم و ارسال لیست از سوی کارفرما اعمال می‌شود و بازخورد به‌هنگام برای اصلاح اشکالات و نواقص احتمالی به کارفرما داده می‌شود که این موضوع حتماً از ایجاد یا انباشت بدهی و جرائم جلوگیری می‌کند.

وی با اشاره به اینکه در این پروژه تلاش شده تا بخش عمده کنترل‌هایی به‌صورت برخط و در زمان ثبت لیست بر روی آن اعمال شود اذعان داشت : در واقع با اجرای پروژه مذکور و تعمیم آن به‌صورت کشوری، تمامی‌ پردازش‌های فهرست حق‌بیمه کارفرمایان به‌صورت متمرکز، هوشمند و هم‌زمان با تکمیل لیست انجام می‌گیرد و کارفرما نیز فرصت دارد نواقص احتمالی را پیش از ارسال آن رفع کند.

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان در بخشی دیگر از سخنان خود پرداخت برخط و آسان حق‌بیمه، جلوگیری از تضییع حقوق بیمه‌شدگان ناشی از خطای کاربری احتمالی، انجام برخط پردازش‌های لیست و مطلع شدن برخط کارفرمایان از نتیجه پردازش‌ها و کاهش ازدحام در شعب و پیشگیری از معطل شدن مراجعان را بخشی از دستاوردهای اجرای لیست هوشمند حق‌بیمه برشمرده و ایجاد نشدن بستانکاری‌های کاذب، جلوگیری از انباشت بدهی‌ها و جرائم پرداخت لیست، کنترل عناوین شغلی و ریزدستمزدها، کنترل میزان رشد دستمزدها و مزایای مشمول کسر حق‌بیمه و جلوگیری از بروز خطا و اعتراض کارفرمایان را از دیگر مزایای عملیاتی شدن پروژه فهرست هوشمند حق‌بیمه قلمداد نمود .

کیوان مرتضوی با تاکید بر اینکه با پیاده‌سازی پروژه لیست هوشمند، کلیه فرآیندهای دستی کاربران در زمان تنظیم و ارسال لیست به‌صورت مکانیزه و اتوماتیک اعمال و قابل بهره‌برداری شده که موجب کاهش خطاهای کاربری و همچنین وصول بهنگام پرداخت‌ها و ارائه تعهدات قانونی سازمان تأمین‌اجتماعی به بیمه‌شدگان به صورت برخط شده است با اعلام این‌که فرآیند ارسال لیست هوشمند حق بیمه، در کل کشور از طریق سامانه es.tamin.ir  قابل بهره‌برداری است و امکان ارسال لیست به‌صورت ۲۴ ساعته مهیا شده و کارفرمایان می‌توانند در تمامی ساعات شبانه‌روز، اقدام به ارسال لیست و پرداخت حق بیمه کنند، گفت: از کلیه کارفرمایان کارگاه‌های مشمول قانون تأمین‌اجتماعی خواهشمندیم به سبب افزایش حجم تراکنش‌های بانکی در روزهای پایانی ماه و به منظور ارسال روان‌تر لیست و پرداخت حق بیمه در این ایام و با توجه به فراهم بودن امکان ارسال لیست در تمام ساعات شبانه‌روز در سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تأمین‌اجتماعی؛ از موکول کردن آماده‌سازی و ارسال لیست و پرداخت حق بیمه به روزهای پایانی ماه جداً خودداری کنند.

وی همچنین اعلام کرد مرکز ارتباطات و نظارت مردمی سازمان تأمین‌اجتماعی با شماره تماس ۱۴۲۰ نیز به‌صورت ۲۴ ساعته و در تمامی ایام هفته بدون تعطیلی، آماده پاسخگویی به مخاطبان سازمان از جمله کارفرمایان محترم است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

اقتصاد خزر | آخرین اخبار گیلان