به گزارش پایگاه خبری اقتصاد خزر به نقل از مدیریت ارتباطات شهرداری رشت، رحیم شوقی شهردار رشت در جلسه انعقاد تفاهمنامه مذکور با اشاره به اینکه وجود داده های صحیح بر مبنای سیستم نرم افزاری پایه و اساس الکترونیکی کردن ارائه خدمات مناسب به شهروندان است، اظهار کرد: ارائه خدمات به صورت الکترونیکی می تواند نقش مهمی در بهبود کیفیت زندگی شهروندان داشته باشد.
رحیم شوقی به صرف زمان و هزینه برای دریافت خدمات توسط شهروندان از دستگاه های مختلف در گذشته اشاره کرد و افزود: امروزه بستر برای ارائه بسیاری از خدمات به صورت سامانه الکترونیکی به شهروندان فراهم شده است.
وی با بیان اینکه شهرداری رشت در تلاش است تا ارائه خدمات به شهروندان به صورت الکترونیکی انجام شود، تصریح کرد: ارائه خدمات به صورت الکترونیکی کاهش تردد و مسائل ترافیکی و همچنین صرفه جویی در زمان را برای شهروندان به همراه دارد.
شهردار رشت از رونمایی سامانه الکترونیکی ارائه خدمات شهرداری به شهروندان در آینده نزدیک خبر داد و گفت: به زودی بخشی از خدمات شهرداری رشت برای رفاه حال شهروندان به صورت الکترونیکی ارائه می شود.
شوقی با اشاره به اینکه ممیزی املاک لازمه ارائه هر گونه خدمات به شهروندان است، خاطرنشان کرد: در ممیزی به دنبال تعیین تکلیف املاک هستیم تا بدانیم چه داریم و براساس داشته هایمان برای شهر برنامه ریزی کنیم.
وی، نصب پلاک هوشمند را در راستای تسهیل ارائه خدمات به شهروندان دانست و بیان کرد: دیدگاه بخشی نگری نداریم و می خواهیم شهروندان راحت تر بتوانند امور را انجام دهند.
طبق تفاهمنامه بین شهرداری رشت و اداره کل پست گیلان، مقرر شد فراخوانی مشترک در مناطق شهری جهت دعوت مالکان و متقاضیان درخواست پلاک کد پستی ده رقمی برای اماکن مسکونی و تجاری رشت انجام شود.