به گزارش پایگاه خبری اقتصاد خزر به نقل از روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی : علی حسین نژاد مدیرکل تامین اجتماعی استان گیلان با اشاره به اینکه بیش از ۱۵ ماه از اجرای طرح ۳۰۷۰ در قالب ارائه سی خدمت در بستر اینترنت و از طریق سامانه es.tamin.ir میگذرد اظهار داشت : تلاش برای فرهنگ سازی استفاده از این بستر و کاهش مراجعات حضوری یکی از گامهای بلند تامین اجتماعی در دو سال اخیر در مسیر توسعه و تحول دیجیتالی بوده است که افزایش آمار این حوزه بیانگر پذیرش اجتماعی و نهادینه شدن آن در بین مخاطبین است . وی با بیان اینکه در سالجاری درخواست و تمامی مراحل پرداخت ۱۶۴۲ فقره کمک هزینه ازدواج به صورت سیسمتی و غیر حضوری بوده است افزود : در این مدت فرایند درخواست و انجام ۲۱۰۱ کمک هزینه کفن و دفن و ۳۵۷۶ کمک هزینه وسایل کمک پزشکی در قالب اروتز و پروتز نیز از طریق سامانه مذکور انجام شده است . مدیرکل تامین اجتماعی همچنین اذعان داشت : درخواست خرید سوابق دوران خدمت سربازی با ۳۳۵۵۱ مورد ، درخواست تکمیل سوابق کسری از ماه با ۲۶۴۲۸ فقره و انعقاد بیش از ۴۳۰۰۰ مورد قراردادهای بیمه مشاغل آزاد بیشترین موارد مورد استقبال و نیاز شهروندان بوده است . شایان ذکر است در سالجاری ۲۲۰۳ درخواست کفالت ، ۵۷۲۴ فقره قرارداد بیمه اختیاری ، ۱۲۷۷۸ مورد بیمه زنان خانه دار ، ۸۴۰۸ مورد تعهدنامه کارفرمایان ، ۳۶۴۹ فقره اعتراض کارفرما و ۹۷۶۴۰ مورد ابلاغ به صورت الکترونیکی و در بستر سامانه خدمات غیرحضوری انجام شده است .