به گزارش پایگاه خبری اقتصادخزر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری شهرستان رشت، دکتر امام پناهی در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان با اشاره به اهمیت غنیسازی ایام فراغت دانش آموزان در تابستان پیش رو با هدف جبران خلاء دوساله برنامههای آموزشی و تربیتی به علت همهگیری ویروس کرونا، خاطرنشان کرد: ضرورت دارد تا دستگاههای مختلف با هم افزایی و پرهیز از موازی کاری در سه ماهه تعطیلات تابستانی و استفاده مناسب از امکانات موجود، نسبت به اجرای برنامههای آموزشی، پرورشی و فرهنگی اقدام نمایند.
امام پناهی با تاکید بر اصل عدالت آموزشی و اشاره به نقش مهم پخش متوازن کیفیت آموزشی در مناطق با سطح برخورداری متفاوت، مانند اجرای کلاس های آموزشی فوق برنامه در مناطق کمتر برخوردار، اظهار داشت: استفاده از معلمان و کادر آموزشی مجرب و توانمند در مناطق حاشیه ای و کمتر برخوردار ضمن یاریرسانی به افزایش توان رقابتی دانش آموزان، تقویت سطح آموزشی مدارس در محلات کمتر برخوردار و ایجاد انگیزه برای رسیدن به اوج موفقیت های علمی در دانش آموزان، موجب کاهش تقاضای ثبت نام در مدارس مناطق با امکانات بالاتر و جلوگیری از تشکیل کلاس های پر ازدحام خواهد شد.
فرماندار رشت با تاکید بر عدم دریافت هیچگونه وجهی به عنوان شهریه از دانش آموزان در زمان ثبت نام، اظهار داشت: مدارسی که به صورت هیئت امنایی اداره می شوند مجاز خواهند بود تا نسبت به کیفیت و تعداد آموزش های فوق برنامه و به صورت شناور، حداکثر تا ۲۰ درصد نسبت به نرخ خدمات فوق برنامه های آموزشی و پرورشی سنوات قبل افزایش داشته باشند.
وی ضمن اشاره به لزوم استفاده بهینه از ایام تابستان در جهت غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان، گفت: دستگاههای مربوطه مانند سازمان تبلیغات، آموزش و پرورش، پایگاه های بسیج، ورزش و جوانان، شهرداریها و سایر دستگاههای متولی باید با برنامهریزی و ساماندهی کانون های فرهنگی تبلیغی، هیئت های مذهبی، سالن ها و کانون های ورزشی نسبت به اجرای برنامه های مناسب تربیتی، فرهنگی و آموزشی اقدام نمایند.
فرماندار رشت افزود: آموزش و پرورش نیز با اختصاص مدارس در نزدیک ترین موقعیت به محل استقرار و فعالیت هیئتهای مذهبی و کانون های فرهنگی به این امر یاری خواهد رساند.
نماینده عالی دولت در مرکز استان با طرح این مطلب که هدایت تحصیلی دانشآموزان در زمینه انتخاب رشته با توجه به علایق و توانمندی آنان یکی از اصول اساسی در موفقیت های علمی نسل آینده است، اظهار داشت: هدایت درست، مناسب و متوازن تحصیلی دانش آموزان؛ ضمن کاستن از میزان تغییر رشته تحصیلی در کلاس های بالاتر، راهنمای دانش آموزان در شناخت صحیح از تقاضای بازار کار آینده و زمینهساز اشتغال و ایجاد کسب و کار مناسب و پایدار خواهد بود.