شما اینجا هستید

اخبار گیلان » اجرای طرح شهید عجمیان در ۱۹۲ مدرسه استان گیلان

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد خزر  به نقل از روابط عمومی نوسازی مدارس گیلان روز یکشنبه ۲۴ تیرماه ۱۴۰۳ جلسه شورای راهبری کارگروه عمران و آبادی قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر طرح شهید عجمیان با حضور مهندس علی دقیق مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان، دکتر نظری معاون آموزش متوسطه استان(دبیر قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر)، سایر اعضا و روسای آموزش و پرورش مناطق مجری به صورت ویدئو کنفرانسی تشکیل و در خصوص نهضت بهسازی و شاداب سازی مدارس بحث و تبادل نظر شد.

مدیرکل نوسازی مدارس استان در این جلسه با ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در خصوص نهضت بهسازی و شاداب سازی مدارس استان، بیان داشت؛ قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی با محوریت معلمان، دانش آموزان، اولیاء، گروه های جهادی و نهادهای پشتیبان، نهضت بهسازی را در دستور کار خود قرار داده است.

وی با اشاره به اینکه ماموریت اصلی قرارگاه جهادی مبتنی بر تمرکز بر مناطق کم برخوردار، مرزی، روستایی و عشایری است، اظهار داشت؛ در طرح شهید عجمیان با برنامه ریزی‌های انجام شده، بهسازی و شاداب سازی پنج منطقه آموزشی کم برخوردار استان(مناطق شفت،دیلمان، حویق، عمارلو و رحمت آباد و بلوکات) با ۱۹۲مدرسه در دستور کار قرار گرفته و امیدوارم شاهد اجرای دقیق این طرح در این مناطق از استان باشیم.

دقیق با تاکید بر ضرورت شاداب سازی فضای مدارس برای انتقال روحیه شادی و نشاط به دانش آموزان و معلمان بیان داشت؛ با یک برنامه منسجم و با بسیج تمامی ظرفیت ها به دنبال شاداب سازی مدارس در استان هستیم.

مدیرکل نوسازی مدارس توسعه و تعمیق تفکر جهادی و ترویج روحیه تعامل و همکاری برای حل مسائل آموزش و پرورش را ضرورتی بسیار مهم و اساسی دانست و اظهار داشت؛ بهسازی تجهیزات معیوب و غیر قابل استفاده نیز از جمله اهداف این طرح می باشد که بصورت جدی باید مورد توجه قرار گیرد.

 وی در پایان با بیان اینکه طرح شهید عجمیان یک رویداد کاملا فرهنگی است، ابراز داشت؛ هدف اصلی این طرح استفاده از مشارکت های اجتماعی و بهره مندی از ظرفیت معلمان، دانش آموزان، اولیاء و گروه های جهادی برای ایجاد یک جریان فرهنگی، تربیتی و اثربخش می باشد.

گفتنی است در ادامه در خصوص برنامه ریزی دقیق برای اجرای نهضت بهسازی و شاداب سازی مدارس، برنامه های اجرایی آموزش و پرورش و نوسازی مدارس در جهت رسیدن به اهداف قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی، حمایت گسترده از گروه های جهادی، شناسایی و اولویت‌بندی نیازهای مناطق هدف، بسیج ظرفیت‌های سایر نهادها و سازمان‌های دولتی و غیر دولتی در راستای اهداف قرارگاه بحث و تبادل نظر شد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

اقتصاد خزر | آخرین اخبار گیلان