به گزارش پایگاه خبری اقتصاد خزر دفتر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب استان گیلان؛ لیلا علیزاده مدیر دفتر روابط عمومی و آموزش همگانی این شرکت با اعلام آغاز این رویداد فرهنگی با شعار من مراقب آبم گفت: لزوم همراهی مردم برای رفع مشکل کم آبی ضرورتی اجتناب ناپذیر است و امیدواریم همه شهروندان در این پویش همراه شوند و به مراقبت از آب همت گمارند
وی در ادامه افزود: با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال، شهروندان بر اساس سنتی کهن از جنس پاکی و تازگی، اقدام به خانه تکانی و نظافت منازل میکنند که به همین علت، میزان مصرف آب در روزهای پایانی سال روند رو به رشدی خواهد داشت و این میزان مصرف در مقایسه با فصل گرما نیز بیشتر است و این امر سبب می شود در روزهای پایانی سال در برخی از نقاط استان با افت فشار آب و اختلال در توزیع مناسب آب مواجه شویم
مدیر دفتر روابط عمومی و آموزش همگانی آبفای گیلان با اشاره به تمهیدات انجام شده گفت: نیاز شهروندان گیلانی به آب سالم و بهداشتی تأمین شده است و از شهروندان تقاضا می شود با پیوستن به این پویش و اصلاح روش های مصرف آب، با مدیریت زمان، مصارف آب را به روزهای پایانی سال موکول نکنند تا در ساعات منتهی به حلول سال نو با کمبود آب ناشی از مصارف همزمان در استان مواجه نشویم
وی همچنین یادآور شد: پویش خانه تکانی و مدیریت مصرف آب با همکاری سازمانهای مردم نهاد اجرا می شود و بانوان در این خصوص نقش قابل توجهی دارند.
علیزاده در پایان خاطرنشان کرد: مرکز ارتباطات مردمی ۱۲۲ به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به سوالات و ارائه خدمات آب و فاضلاب به همشهریان می باشد