اقتصاد خزر – معاون وزیر ارتباطات، از وجود نیروی انسانی به عنوان مهمترین عامل در زیست بوم دیجیتال لجستیک یاد کرد و اظهارداشت: نخستین چالش نبود تعریفی دقیق از نیازهای مشتریان در فضای این کسب و کار است که باید با استانداردسازی نگاه بازیگران در این صنعت، زمینه های لازم برای طراحی یک پلتفرم در فضای پست و لجستیک فراهم شود.
وی تغییر رویکرد و استقبال مردم را مهمترین عامل انگیزشی برای تمرکز و تحلیل بازیگران در این صنعت عنوان کرد و افزود: عبور از ساختار سنتی و ارائه خدمات مبتنی بر فناوری و آگاه سازی مردم از فرایند خدماترسانی در این مسیر موثر است.مدیرعامل شرکت ملی پست، با تاکید براینکه مساله لجستیک و توزیع باید به مساله جدی کشور تبدیل شود، افزود: توجه به زیرساختهای کلیدی این صنعت نظیر گسترش و بهسازی مسیرهای حمل و نقل در این زنجیره در کاهش قیمت تمام شده محصولات، نقش ویژهای ایفا میکند.این نشست در حاشیه نهمین همایش پیشرفتهای معماری سازمانی ایران در محل دائمی همایشهای بینالمللی دانشگاه شهید بهشتی تهران برگزار شد.







