به گزارش پایگاه خبری اقتصاد خزر به نقل از روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل تامین اجتماعی استان گیلان ، برگزاری دوره های آموزشی با هدف آگاهی بخشی و آشنایی کارفرمایان با قوانین و مقررات این سازمان و تکالیف و حقوق خود یکی از رویکردهای این سازمان در حوزه های فرهنگی اجتماعی است که در سالهای متمادی همواره در دستور کار قرار داشته و اجرای آن به منظور روانسازی بیشتر امور انجام می پذیرد .
بر همین اساس و به دنبال تاکیدات صورت گرفته مبنی بر اهمیت و نقش آموزش در نشست شورای راهبردی شرکای اجتماعی ، با همکاری اتاق بازرگانی ، صنایع و معادن و کشاورزی استان حدود ۵۰ نفر از کارفرمایان و رابطین بیمه ای شرکتها و کارخانجات گیلان در قالب یک نشست آموزشی با قوانین مختلف این سازمان آشنا شدند .
حضور روسای ادارات تخصصی تامین اجتماعی گیلان به منظور تدریس و استقبال و رضایت کارفرمایان از جلوه های ویژه این نشست بود .
مباحث مختلفی از جمله نحوه تکمیل و ارسال لیست حق بیمه ، مهلت های زمانی و قوانین مرتبط با آن ، جرائم عدم ارسال یا تاخیر در آن ، الزامی بودن بیمه مشمولین قانون کار ، ابلاغ های الکترونیکی ، بازرسی های کارگاهی ، نحوه اعتراض به بدهی ها و ثبت درخواست رسیدگی در هیات های تشخیص مطالبات ، کار با سامانه خدمات غیرحضوری ، بازرسی از دفاتر قانونی ، لزوم انجام معاینات بدو استخدام و حوادث ناشی از کار از مهمترین مباحث مطروحه در این نشست آموزشی بود .